Kampány a férfias férfiakért! – Férfiak klubja

Kampány a férfias férfiakért!

Több, mint tízezer követője lett pár hét alatt az egyedülálló kezdeményezésnek, prominens és ismert emberek támogatásával.

Csík Jánostól, Klapka Györgyön át Litkey Farkasig több, mint húsz ismert és elismert ember vallott mélyinterjúban a férfias értékekről. A nyilvánosan elérhető videókat már most hatalmas érdeklődés övezi, a kezdeményezés pedig nem csak témájában egyedülálló, hanem módszertanában is. Politikai színezettől mentesen, nemi hovatartozástól függetlenül hívja meg az embereket egy közösen alakítandó platformra, hogy többek között a “család” és “férfiasság” fogalmak újra valódi értékekkel töltődjenek meg.

Miért jött létre a Férfiak Klubja? 

Könyvek százai, bestseller-írók sokasága akarja elhitetni velünk, hogy a tradicionális férfiértékek elavultak, hasznavehetetlenné váltak, a nők minden területen értékesebbek, hatékonyabbak, a férfiasság véghanyatlásban van, és el fog tűnni. Kérdés, hogy ha ez megtörténne, kinek lenne jobb? A Klub szerint a férfiaknak és nőknek biztosan nem, éppen emiatt feszegeti provokatív és vitaindító gondolatok formájában azokat a kérdéseket, melyek mindannyiunk érdekében sürgős megválaszolásra várnak. A Férfiak Klubja azzal a céllal jött létre, hogy a férfias értékek mélységeinek és minőségének megvitatásán keresztül visszaállítsa a férfiak önbecsülését, tömegmozgalommá és divattá tegye az építő férfiértékek képviseletét és, hogy a közösség tagjai új egyezség megszületésén dolgozzanak férfi és nő között. Nem a nők kihagyásával és alulértékelésével, hanem velük közösen egy élhetőbb társadalmi közeg létrehozásáért tevékenykedik a közösség, egyelőre online felületein, hamarosan élő formában.  

Hogyan működik a Férfiak Klubja?

Facebook közösségi oldal sikere után a weboldalon elindult a Klub interaktív felületű, férfias gondolatokat vagy gondolatébresztő provokatív témákat felsorakoztató, véleménymegosztó vitatere is. Ez egy olyan különleges felület, ahol értékes gondolatokat, tapasztalatokat oszthatnak majd meg egymással az olvasók, egy őket segítő előre kidolgozott komplex témastruktúrára való reagálás segítségével. Ezen az oldalon találhatóak a már említett videóinterjúk rövid és hosszú változatai is. A Klub célcsoportja kizárólag a gondolkodni vágyó és cselekvésre készen álló  férfiak, akik tudatában vannak annak, hogy a férfias értékek képviseletére tett szigetszerű, egyéni igyekezetük nem elégséges: ismét divattá, presztízzsé, tömegmozgalommá kell tenni a nők társaként a jövő generációinak szolgálatában álló, férfias viselkedést.

 

Az alapítóról

A Férfiak Klubja alapítója Bedő Imre.

„Az emberek és a közösség problémáival való foglalkozás az egész életemet végigkísérő hobbim. Mindig azt tartottam, hogy nem elég csak fortyogni arról, hogy mi milyen rossz a világban, hanem valamit tenni is kellene, de nem igazán találtam erre partnereket és csatornát. Rengeteg beszélgetésen vettem részt, ahol az élet különböző területeinek problémáival foglalkoztunk baráti és tágabb körben. Megvitattuk, hogy mi mindent kellene máshogy csinálni. Én ezekkel a problémákkal kapcsolatosan elég idealista vagyok – hiszem, hogy lehet másképp. De teszek is érte! Ebben a szellemben alapítottam meg 2013-ban a Férfiak Klubját.”   http://ferfiakklubja.hu/rolunk/misszio

Akik adták a nevüket már a klubhoz

Csík János, Litkey Farkas, Klapka György, Böjte Csaba mind-mind az élet teljesen különböző területeiről ismert közszereplők, akikben a közös pont, hogy fontosnak tartották azokat az értékeket felszínre hozni, melyeket a Férfiak Klubja is hivatott képviselni. Ők mindannyian úgy beszélnek a férfi öntudatukról és tapasztalataikról, ahogyan talán még sosem tették ezt máshol.   Videóinterjú során több mint húszan mondták el véleményüket a férfiak mai helyzetéről, így több nézőpontból is láthatóvá váltak ugyanazok a problémák.  

Dúzsi Tamás (borász), Dr. Párducz Árpád (MTA agykutató), Dr. Simoncsics Péter(integráló orvos)Gyulai Márton István (MASZ főtitkár)György Ádám (világhírű zongorista), Sütő Zoltán (Griff Collection tulajdonos), Litkey Farkas (vitorlázó), Balikó Tamás (színész)Klapka György (üzletember)Kaplár F. József (sportriporter)Dr. Sárközy Tamás (egyetemi tanár), D. Nagy Lajos (Bikini együttes énekese), Karsai Béla (üzletember), Böjte Csaba (ferences rendi szerzetes), Berecz András (ének –és mesemondó), Krúdy Tamás (újságíró), Csík János (Csík Zenekar énekes), Erőss Zsolt (hegymászó),Palkovics Krisztián (jégkorongozó), Suri Imre (rádiós szerkesztő, Jazzy Rádió), Kapuvári Gábor (televíziós főszerkesztő, MTV 1), Dr. Veress József (egyetemi tanár, tanszékvezető), Abaházi Csaba (rádiós műsorvezető, Class FM), Dr. Palotás János (üzletember) 

Milyen témákkal foglalkozik a Férfiak Klubja?

Férfiak Klubja olyan témákkal foglalkozik, amelyek társadalmi problémaként megjelennek, de nincs fórum a felvetésükre és megvitatásukra. A Klub azt vallja, hogy amiről sör mellet beszélgetnek, arról társadalmi szinten is kell. Különösen értékes vitát provokálni úgy, hogy eleve definiált a Férfiak Klubja értékrendje, ami ezeket a vitákat pozitív célzattal értékes irányba csatornázza be. A Klub a véleménynyilvánítás serkentésére több száz témában jelenít meg szándékosan provokatív felvetéseket olyan témákban mint: 

  • Női és férfi szerepek a mindennapokban
  • Férfi és nő együttélésének van-e, kell-e lennie rendszerének, céljának
  • Férfi felelősségvállalása a családban, életútjának különböző szakaszaiban
  • Az általánosító, férfiakat generálisan értéktelenségekkel azonosító, romboló megakampányok hatásai
  • Mitől férfi a hím, mi a férfiasság, miben áll a férfias értékek képviselete és hogyan térül meg az arra fordított erőfeszítés
  • Van-e a férfiaknak különös felelőssége a mai világban, vannak-e eszközeik értékeik érvényesítésére

Látszik, hogy abszolút hiánypótló a kezdeményezés, mert napról-napra bővül a klubtagok és támogatók köre és egyre aktívabban vesznek részt a nők mellett most már a közösségi médiában jellemzően kevésbé aktív férfiak is az értük és velük indított párbeszédekben.

Férfiak Klubja tehát azokat a Férfiakat tömöríti, akik látják, hogy az egyéni igyekezet nem elég, a társadalmi trend a férfiasság sorvadását hozza. Azok összefogását szervezi meg, akikkel együtt mozgalommá és ismét divattá, mércévé tudják tenni a férfi értékek képviseletét. A Klub a férfias férfiak összefogását kezdeményezi azért, hogy közös véleménynyilvánításra legyenek képesek és együtt tömeges férfimintát mutassanak fel. A Férfiak Klubja becsatornázza a közös véleményeket és minden fórumon megjeleníti a közösség által támogatott értékeket. A Férfiak Klubja hiszi, hogy a közösség erejével ismét divattá teheti a férfias viselkedést, presztízst adhat az építő és jövőt szolgáló férfi-értékeknek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük